Harry Potter and The Deathly Hallows Part 2 : i will miss you

Morning !!! Semalam aku dah tengok Harry Potter Part 2 ni.Overall, u all must watch this movie.For HP fans, please make sure u have tissues in ur bag.Yeah ,i cried.not much.just 5 times.heh.Ok, start with the review.I'm not giving u the synopsis because it will make the movie predictable.*although u have read the book.



start mode melayu balik.Ni aku kasi poster dia.Semalam aku tengook yang 3D punye.aku book hari isnin utk tgk movie hari jumaat.Bapak excited.Peduli ape aku.yg penting dapat seat baik punyer.Lepas ni kalau ade movie best lg,boleh la aku book dulu..baru belajar hari tu and HP part 2 ni is my first experiment.heh.

Dalam movie ni banyak giler action sihir sana sini.Tembak sana tembak sini.letup sana letup sini.Jauh lebih banyak dari cerita sebelum2 ni.Scene dia pun full dgn sedih, saspen dan humor.Time2 saspen pun boleh nak buat kelakar lagi.haha.Nnt korang akan perasan bila tgk sendiri.Tengah feel tgk dia nk pertahankan sekolah.tetiba sempat lagi nak buat kelakar.Kemudian, yang akan membuatkan ramai penonton especially die-hard-fans HP ni adalah bila scene orang2 penting dalam hidup harry,ron dan hermione mati.Bagi yg dah baca novel dah tau kan sape yg mati tapi mesti tak dapat bygkan scene tu.So, bila tgk movie dia.korang akan tau.Sumpah sedih gila.

Cerita last ni jugak yang akan bongkar semua rahsia snape.Baru kita tau sape sebenarnya snape tu.Sedih jugaklah bila tengok cerita snape tu.yeah,the very brave man-severus snape.Yang aku paling tunggu adalah scene 19 years later.i thought dia akan amek mana2 pelakon dewasa yg muka lebih kurang jek utk ganti Harry, Ron and Hermione mcm yg cerita2 melayu buat -Nur Kasih.tapi watak Harry and the gang time besar memang sebijik mereka.Nak tau sape?pergi tengok sendiri.hahaha.Anak2 diorang pun comel and lawa.

Akhirnya, aku bagi 10/10.Cerita ni akan lebih sedap kalau dia buat scene voldermort mati tu lebih sentimental sikit.baru mcm wow!!hahaha.tapi yang ada sekarang ni pun ok dah.Untuk pengetahuan, mak Ron memang hebat.Dia 'BooooM' bellatrix Lestrange.Kenal tak Makcik Lestrange ni?nak tau pergi tengok.

aku sangat sedih sebab lepas ni dah takda harry potter lagi dah.Macam tak caya je lepas keluar pawagam semalam.cuma jd kenangan je la.So, i hope emma watson and the gang belakon cerita lain banyak2.*kenapa tetiba emma watson and the gang and bukan harry? Senang aku nak tgk korang.hehehe.love u all.really good ending.*cakap mcm diorg baca je blog aku ni.

apai ; lepas habis cerita semalam ramai gila tepuk tangan.termasuk aku.Better tgk 3D sbb bila korang leleh,org len tak prasan sbb ad cermin mata.haha.

Labels: ,