Semester Terakhir

Halo..halo..halo..Mula-mula punya la bersemangat nak buat entri luahan hati , dan kebengangan serta kemarahan terhadap seseorang..tapi..tapi..tapi..nanti dulu kot.Biar redup marah ni baru buat.Kalau tak habis penuh entri aku ni dgn carutan2 yg tak baik..mara ni..hahahaha

So,aku dah start kelas utk sem terakhir kat cfsIIUM ni.Macam biasa aku memang suka nak buat penilaian manusia ikut kepala hotak aku je.terbajet baiklah pulak nak nilai2 org ni kan? Bukan aku nak menilai ape2 pun.Just nak bagitau camne classmates and lecturers sem baru ni.itu aje.

Secara holistiknya(*skema tak?) , classmates aku dalam 3 dari 4 subjek adalah lelaki.So,sem ni aku tak payahlah nak bergaya sangat.baju letak luar , rambut serabai sikit dan byk lagi.hahaha.bukan aku kata aku ni cover kalau ade pempuan tapi pempuan ni kan suka buat meeting kat bilik malam sebelum tidur.Kira macam 'muhasabah' diri la.So nanti akan keluar cerita macam 'kau perasan tak apai tak gosok baju tadi?' atau 'eh..tadi rambut apai serabai dowh,mesti baru bangun' . . Jadi , aku taknak la jadi popular every night bila diorg asyik mention my name.hahaha

Lecturer aku pulak semuanya perempuan yang berstatus ibu kot..sebab semua baik2 dan pelembut macam seorang 'mama'..hahaha.Gaya belajar sem ni pun laju semacam je aku tengok.Mdm2 ni cakap "u olls dah 2nd year dah..so,kita belajar tak payah take 5 lagi"..dem -.-" .

Masa first class memang tak belajar.Kitorang buat sesi taaruf and belajar falsafah sikit.heh.So,ni dah ade beberapa pesanan yg aku ingat.
Mdm calculus aku pesan "If you get 20 over 50 in ur midSem , u should drop it from your course.u will not survive".Naik tak semangat?hahaha.Nampak beno susahnya nak A.
Mdm Programming aku cakap , "i will make all of u past this subject" .Dia tak mintak A ok.Past jek.omg..and aritu dia ade bagi homework,tadi kami bincang tapi ade yg tak siap (aku ler tu)..Then dia pesan "next time kalau tak siap saya suruh kamu berdiri".Tak risau sangat sbb semua lelaki dlm tu.takde la malu sangat.
 Mdm Chemistry takde pesan ape2 sebab aku ponteng kelas pertama dia.Tapi cara dia ajar pakai mind-map.So,dia akan bla..bla..bla.. sambil tgn dia conteng2.Pastu dai akan tanya "paham?" .and then we proceed to the next subtopic.Mula-mula susah gak nak kejar tapi last-last tu dapat la jugak..Yang penting nota aku dah tak comel da.sbb aku kene salin nota dia and dengar bebelan dia dalam masa yang sama.penat sungguh.
Ustazah Religions in Malaysia aku ok jek.DIa suka tanya dulu macam2,pastu baru bagitau jawapan.So , tau atau tak .Bantai je ape2 jawapan bila dia tanya.hahahaha.Yang penting nanti my team kena buat presentation pasal Sikhism dalam masa 100 minit.ohh tidak..
So, macam nilah suasana Sem baru ni..harap2 dapat catchup and get better pointer than last sem.heh.Kalau korang ade link pasal Sikhism tu boleh drop kat komen.tenkiu je dapat aku balas.Btw,kpd sesiapa yg baru masuk sem baru tu..share2 la yek :)

p/s ; semalam ade selection for Pesta Cakna Hujah(debat).Alhamdulillah dpt shortlist top 24.doakan utk saringan terakhir.shortlist 15.

Labels: , , ,