Pengajaran Hari ini : Episod 1

Hello semua . . Lama tunggu post aku tak ?? *eh..eh..takde org jawab ke? takpe2.Blog takde peminat.biasa la yek.Follower pun dah hilang sampai 2 orang.isk..iskk...sedih.sedih.sedih.Sebenarnya post ni aku terlambat post kan kat belog ni hah.So,kira tajuk tu korang boleh ar tukar kepada pengajaran semalam.timekaceh.time kaceh.

ok.ok.start citer eh.Alkisahnye ,aku terpilih jadi seorang pekerja yang membantu menjayakan satu program yang nak dibuat selama seminggu.Start semalam la ni.Jadi,kerja yang aku dapat utk semalam.hari ini dan esok adelah sebagai pak guard yang jaga2 parking tu.Seronok gak bila kerja dengan manusia ni.Macam-macam kerenah yang kita dapat tengok.Jadi,sepanjang semalam aku bekerja sehari suntuk sebagai pak guard tu.Aku nak share la sikit2 pengajaran yang aku dapat.

1. Jangan berlagak tahu kalau tak tahu.
Kami yang memang dah dididik dan ditauliah selama beberapa hari minit ni dah tahu macam mana nak susun parking elok2 kan.Pastu bila dah crowded dan sume pun panik.Aku pun suruh la pakcik sorang ni naik ke atas dan parking kat tepi.Pastu pakcik ni cakap : 
"Kenapa guard atas tu suruh buat u-turn kat atas tu.Kalau takde parking tu cakap je takde parking!!Jangan menyusahkan orang lain suruh naik pulak."
Saya pun tengok ke atas.Tengok bos saya @ pak guard betul2 tgh suruh buat u-turn and turun balik.Pelik jugak sbb dia yg suruh saya arahkan tetamu2 tu naik atas.owh..Rupe-rupe nya bila kita nak parking dikawasan yg berbukit seelok-eloknya kita mengahala kan kereta ke bawah.Sebab tu kene u-turn and turun pastu baru parking.Nak tahu kenapa lebih elok camtu?lu pikir lah sendiri.heh.Jadi pakcik yg dah marah tadi tanak naik ke atas.Aku pun malas sangat nak layan.(dah tertekan sbb berpeluh dan panas).Aku biar je pakcik tu kat situ sbb dia nak carik parking lain.Finally dia takpat ruang utk parking and dia parking illegally.kalo ikut aku nak aje aku report kat bos aku suruh dia clamp je tayar tu.hahahaha.seb bek tmpat parking dia tu tak ganggu jalan.
So,lepas ni.Kalau kita tak sure tujuan seseorang tu buat sesuatu.Janganlah terus 'sound' dia.Cuba tanya elok-elok kenapa dia buat camtu.Memanglah aku ni student yg takde sijil jd pak guard,tapi aku jalankan tugas aku mengikut arahan org yang ade sijil jd pak guard.Benda ni sama macam seorang engineer marah seorang doktor sebab doktor tu belah badan anak dia masa pembedahan sedangkan anak dia cuma sukar bernafas (which is maybe can be cured by cut his throat :P )

apai;Kali ni takdo gambar laie..nanti2 la den lotak yo :)

Labels: ,