Aku Seorang Jutawan

Klik gambar untuk kesana
Ini adalah segmen pertama 'mymye mymya' *susah betul nak tulis name belog ni.hahaha. Dia nak kita ceritakan bila kita jadi jutawan kita nak buat ape.hahaha.Bab berangan-berangan ni memang saya suka.Yelahkan,takde rezeki nak dapat kat dunia nyata.Kita main2 dalam dunia fantasi sendiri :)

Jutawan ni means bukan dapat sejuta je kan.ni berjuta2 kan?So,yang first sekali saya nak beli rumah banglo besar *taknak besar sgt nnt berhantu.Dalam tu ada kolam mandi , ruang tamu besar , arked , gimnasium *sebab badan dah berlemak , lane bowling , ngan bilik karoke .hahaha.Yelah2..saya bukan taknak surau.Tapi saya nak masjid besar kat tepi rumah utk orang taman @ kampung.Kalau buat masjid kat tepi rumah , berjemaahnye ramai sikit la.hehehe.

inilah banglo mewah tu , masjid tu ade kat tepi ni *tak masuk plak
ni masjid tu dari jauh. *besar tak :P
Pastu nak kahwin.apa??mestilah.kalau ada duit mestilah nak kahwin dulu.Takkan duit dah habis baru nak kahwin.hahaha.Tapi,majlis kahwin ni takyah la nak buat belah laki ke perempuan ke.Setel an satu malam kat satu tempat.Jemputlah semua2 orang.Nape??tak muat??alahai,nanti buatlah kat PWTC ke,Royal Albert Hall London ke , tak pun kat tepi pantai.Kompem muat.hehehe.
Buat majlis macam ni.tapi pelamin tu taknak.
Saya tak suka bersanding sandang ni.macam jadi tontonan ramai.nak kentut pun susah nnt.hahaha.Kahwin dengan rumah besar.nak ape lagi ek?hah!!nak sambung belajar lagi tak kesahlah master ke , phd ke , tapi nak kat obersea . . sebab degree kene buat kat malaysia . nak gak merasa dunia study kat obersea tu.hehehe.

dah grad!!
okeh.okeh.Ni je kot.Korang mesti terfikir nape saya tak tulis yg saya nak buat rumah anak yatim ke , sedekah kat orang ke , kan ? insyaALLAH ade duit nanti bolehlah plan nak buat semua tu . Duit belum ade boleh la cakap nak sedekah bagai,nanti bila duit dah ade jadi berat lak tangan tu kan.Kalau nak buat pun nak kene buat press conference bagai tu.hahaha.yang penting niat tu kene ada dalam hati.Dah kaya tu kene ingat yang duit adalah dunia,banglo sume2 tu dunia.Banglo kat syurga tu lg besar dan tak mampu terbeli dengan duit kita yg brape sen sgt ni.

sumber gambar ; masjid , Rumah , Wedding , Graduation

Labels: , , , , ,