Petang Tadi

Assalamualaikum sume,..hehehe.dah solat asar ke?kalau belum,baik pergi dulu.Kot-kot meninggal masa tgh bace entry ke.hehehe.dah menyesal tak solat dulu. :-)

Petang ni tangan dah mengada-ngada nak dok update benda yang baru je jadi tadi.Dah lame rasanya tak dok update pasal personal thing ni.Mane taknye,kalau asyik update pasal life kita je sape yang nak baca.Kalau saya ni macam uncle Najib ke,Kak Rosmah Fasha  Sanda Yuna ke,Kak siti ke..baru ada orang nak bace.ye tak?Tapi hari ni tak kira.Nak cerita gak.

So,petang tadi ade Laboratory xperiment utk subjek Chemistry.Then,lepas je solat zuhur saya terus rushing naik atas and get ready for my Lab.Miss dah pesan kalau lambat 5 min nnt miss kunci pintu.Keluar je bilik terus sakit perut,almaklumlah manusia.Kalau telan je tapi tak buang susah lah ek.So,habis dah beberapa minit utk menyelesaikan masalah tersebut.Lari-lari,guling-guling,merangkak sikit-sikit...pastu sampailah depan lab.tolak je pintu.aik..tak gerak.adeh..lambat sudah.Ketuk-ketuk tapi miss tak dgar sebab dia tgh explain pakai mic.Then,saya call la kawan yang ade kat dalam tu and suruh dia bgtau miss saya kat luar.Dia suruh ketuk jugak.Saya ketuk dan ketuk dan ketuk tapi pintu ajaib tu tak terbukak jugak.adeh..utk kali kedua.

Sabar ye apai.sabar..sabar...cukuplah 3 kali.Ade pempuan kelas lain dah dok sengih kat saya dah.Nak ngurat la tu!!ceh,saya pun malu-malu bla la dari depan pintu tu.Sambil pasrah membawa diri tu saya text la kwn saya tu "aku balik la,malas nak tunggu"..Sampai je beberapa meter dari bangunan sains tu.beep..beep..mcg masuk ; "miss nak bukak weh".Saya lari la terus naik atas balik..hahaha.masuk-masuk je terus kena bagi sebab.Saya suruh la miss tutup mic tu takot-takot habis satu kelas dengar saya erk..erk..(bunyi budak2 tgh melabur).habis satu dugaan.

Lab tadi adalah lab paling teruk pernah saya buat.Bukan sebab human mistakes tau tapi sebab equipment tu prob.Nak ukur pressure pun tak accurate sebab berlaku kebocoran dekat cork tu.Kalau tak silap saya repeat sampai 50 5 kali kot experiment tu.Tak pernah dibuat sebelum ni.Selalu siap awal kot.ni dah jadik 2nd last tadi.adeh..untuk kali ketiga.Benda ni saya tak kisah sangatlah.biasalah kalau ade prob.Yang tak tahan tu ade la sorang nih..team dia da siap.Biasa la kalau nak bangga dalam hati tu.Then,dia tanye "botol sape ni?"sambil menunjuk botol atas meja.Saya katalah "aku,tapi kalau nak pakai,ambillah dulu".Tau dia reply ape? "eh,tanak lah.kitorang dah siap"..wtf poyo siot!!bolehlah,equipment korang canggih kot.Air panas memang constant temp.Kitorang nak kena adjust2 pemanas bagai sambil pki thermometer.(manual sbb equipment zaman tok kadok parameswara) Takdelah sekuno dalam 'bracket' tu tapi menyusahkan sikit dari team dia.Nak tau saya kata ape? "baru sekali siap awal dah kecoh" tapi dalam hati jek.sebab kita kan kawan.tanak la gadoh-gadoh :-)

btw,miss ada pesan tadi.Lain kali datang dulu baru pergi toilet.Kalau saya terus balik tadi miss cakap markah saya kosong. ( 0_0 ) .Takpe miss,lepas ni saya tahan dulu sampai kelas.pastu baru setelkan problem saya.hehehe.okeh,sempat sampai sini jek.kena siap2 sebb kul 8 ade kelas math.kalau lambat nnt nak bg alasan ape pulak?sebab alasan diatas dah tak boleh dipakai.(saya selalu pakai alasan ni mase high school dulu).

lab saya takdelah secanggih ni :-)
sumber gambar; http://www.laboratorycasework.org/
p/s : kepada sume,pastikan korang baik ngan lect korang supaya sntiasa lepas dari dimarah kalau lambat.:p

Labels: , , ,