Minggu Pertama 2011

Selamat malam semua,saje nak mengepostkan something kat blog ni supaya nampaklah sikit saya ni rajin update.hehehe.Hari ni dah habis dah seminggu kita ditahun 2011.So,camne you all punya first week in 2011 ni?Saya punya agak teruk sikit.Banyak benda yang tak best jadi berbanding yang best.Nak tau ape?jom bace ape yang jadi minggu ni.(cehh,,bajet mcm artis pulak.ade ke yang nak tau ni?)

naik 20 sen pun dah kira banyak
  1. Hari tu saya ada post pasal kenaikan harga minyak kan?dan bila minyak naik,semua barang akan naik.betul tak?Jadi,kos makan saya dah bertambah!!!kalau dulu cedok2 lauk pauk lunch kan.paling banyak pun RM3.50 je.Tapi sekarang ni,takde dah 50 sen tuh.Beli ape2 pun kan,mesti beringgit-ringgit dan 80 sen.takpun beringgit-ringgit dan 90 sen.Saya rase mamak yg jaga counter tu sekarang ni cuma tau sebut beringgit-ringgit dan 80 sen or 90 sen je kot.Kalau tengok atas kaunter tu pun dah tau.Duit syiling yang ade utk baki cuma 10 sen dan 20 sen je.Tak jumpa syiling 50 sen.Kesimpulannya,harga dah naik 20 ke 30 sen dari tahun lepas. dan ini menyusahkan saya nak basuh baju pakai machine sebab takde syiling 50 sen.hehehe.
  2. Dapat result mid semester..And result saya sangat diluar jangkaan.bukan markah tu terlebih dari jangkaan tau tapi terkurang yang melampau.hahaha.over confident kot masa buat exam hari tu.kan dah berlambak salah.(tapi taktau mane yang salah sbb paper x dpt balik).Yang x bestnya ialah chemistry.Saya kena pergi bilik miss sebab nak tau markah tu awal supaya dapat plan sama ada nak teruskan belajar or drop the subject.Then,miss tanya markah yang saya target.and..and..saya target terlebih sikit dari markah yang saya dapat.Pastu,miss mcm senyum2 pndang saya.malunya sebab igt markah tggi sikit.hahaha.sumpah lepas ni saya akan bgtau "saya target lulus je" kalau ade org tanya.hehehe.
  3. Ada kuiz chemistry malam khamis hari tu.Bayangkan,saya tak ready satu hapak pun.Agak-agak camne saye jawab soalan tu?yg subjektif tu boleh la main bantai2 jawab.kalau kena nasiblah.nak tiru susah sbb dia subjektif.but yang objektif tu,hahaha.Saya menggunakan kepakaran saya dalam menggunakan machine gun.and..and..bila nak semak balik jawapan(dgn cara ngintai2 jwpn org sebelah)Semua jawapan sama.hahaha.tapi taktau la betul ke tak.Pesanan kepada junior2 dan rakan2,jangan meniru aksi ini dalam kehidupan seharian anda.
  4. Petang jumaat saya ade tasmi' or dalam bahasa melayu kita panggil macam ujian hafazan la.Saya tasmi' surah Al-Furqan beserta penerangan makna dalam english(ada je bantai cakap BM).Alhamdulillah semua berjalan lancar dan dipermudahkan sampai habis.yeay!!
  5. Hujung minggu utk minggu pertama 2011 diisi dengan program window shopping dengan kawan 'ws' saya yang sorang tu.(dia tak bg mention name dia.takut kakak dia terbaca belog ni.habis nnt kena bebel sbb asyik berjln je bila weekend).Sempat jugak tengok Season of the Witch.Komen pasal cerita ni?mensyirikkan la,entah ape punya story ntah.Kalau tau tak best,baik tengok The Tourists je tadi.hehehe.
ni bukan saya tau
So,takdelah banyak sangat benda yang jadi.hehehe.Tapi macam ni lah minggu pertama saya pada tahun 2011.Harap-harap minggu 2nd nnt lagi baik.First week korang macam mane?best?



p/s:sorry kalau post ni boring,mmg takde idea sekarang ni.

Labels: , ,