Diari ; Pizza Hut Delivery


gambar hiasan
Alhamdulillah,akhirnya sampai jugak aku kat rumah tercinta ni.Almaklumlah, midbreak dah start kan.hehehe.Bapak aku sure membebel kalau tau aku on9 sekarang ni.mane taknye,baru balik dah naikkan bil tepon.hahaha.


Sebelum nak story mory ni aku nak tanyelah,Korang pernah order makanan delivery tak?McD ke?..Domino ke?..Pizza hut ke?..Jangan kate KFC sudah la.(tak pernah pulak aku jumpe kfc buat delivery).Of course pernahkan,lagi2 yang duduk kat sekitar bandar ni..Malam semalam merupakan 'malam pertama' aku meng'order' delivery ni.Saje2 tambah pengalaman sambil membuang duit.hehehe.Biasalah kalau nak mengorder ni mestilah cari geng share2 duit.and..and..ade dua org je yg sudi share ngan aku.


Alkisah bermula,malam tu aku yang kena order sume..setelkan sume..sebab 2 org lagi tuh ade kelas malam.So,bila diorg ni balik kelas je terus nak makan.'Anak Sultan' betul!Takpe2..diorg bayar lebih..hehehe


Masa call;

  1. Ade dua try sebab call yg first tuh nervous sikit.hahaha(apelahkan aku ni,call pon nak nervous).Korang bayangkan,soklan first dia tanye of coz lah name kan.Bila aku kata "Hafizuddin" jek.Dia terus kate "eh, u yg call td kan?"..aku pon mcm erk.."bila masa pulak saya call ni?"..Then,perbualan diteruskan.Dia tanya alamat "sila bagi alamat sekarang"..Then,aku pun jawablah "UIA PJ"..Pastu dia cakap "sila bagi alamat penuh ya,siap dengan jalan sekali,nnt tukang hantar tu sesat"..hahaha.dah memang satu kepastian yg tukang hntar tu takkan sesat sebab hari2 hantar mkanan kat UIA.Aku pun try lah ingat name jalan tp..tp..tp...gagal :-( .So,aku cakap "takpe2,nnt saye call balik" terus off.
  2. Aku memang struggle lah cari alamat penuh UIA tu.and finally,aku berjaya!!So,bace bismillah and call buat kali kedua."Helo selamat malam siapa disana?" Suara kali ni agak lembut dan muda.hahaha.Aku pun cakaplah "hafizuddin"...."owh,yg terlupa alamat tu ea?"hahaha.-dialog kedua ni aku tipu jek.Lepas bgtau name,dia terus tanye alamat.Aku pun dengan bangganya sebut alamat yg panjang tu dengan cepat.kira balas dendam la ni.Pastu akak tu suruh ulang selow2.Sian dia.Aku pun cakap "CFSIIUM".then,dia terus tanye "PJ ke Nilai?"..huh??.aku ckplah "PJ" then dia tye lg.."*mahallah mane?"..terus pelik.cmne boleh pro pasal UIA plak ni?aku bls lah "UKC".Pastu aku cepat2 soal siasat dia.Rupe-rupenye akak tu ex-CFSIIUM.kire tgh holiday kot.Sesambil tgh soal siasat tuh sempat lg ngadu pasal makcik kakak tyme first call tu(wlupun aku yg salah.saje nk ngade2 sikit).aku rase kan senang camni.tak banyak soal.patut ade special operator tuk dak2 UIA jek.(byk chantek aku).
Habis sudah order and dia suruh tggu 30 minit.Tunggu punye tunggu,...bro tu lewat SIKITlah.Maybe jalan jem kot dan dia jenis pemandu berhemah :-) Kali ni aku bertimbang rasa sbb da lapar sgt.malas nak komplen2..Aku order tak bnyak pon;
  1. Splitzza (cheezy crust) (chicken supreme ngan hawaiian supreme)
  2. Deli chicken wing
  3. Personal cheezy crust (hawaiian chicken kot)
Sume sekali RM 61.45 . . . .Kire ok lah tu.Pasni kalau ade duit lebih nak try domino pulak.Next time mesti ready awal2 takut ditanya benda pelik macam "awak dah berpunya ke?" hehehe.Macam biasa,last2 ni aku sukelah nak sajikan beberape keping gmbar makan2 malam tu.

tengah buat order siap tgk menu lg takot terlebih belanja
teka belah mane hawaiian,belah mane chicken suprme?
tukang makan satu;si gemok payen
Tukang makan dua;si gemok jugak , haziq.
Part time work,promoter pizza hut :-)
p/s;korang pernah order mknan dari MANGKUK TINGKAT ?


*mahallah=asrama/tempat tinggal (kalau ikut pemahaman aku kt UIA la)

Labels: , ,