Diari ; First Outing in Second Sem

aku ngan payen

Malam jumaat hari tu badan dah start panas2 dan pening2 mula cucuk kepala aku ni.Macam kene tikam.Nak kene makan ubat sebab sabtu ada orang nak ajak keluar!Selongkar punye selongkar loker aku ni tapi malangnya tak jumpe jugak ubat demam.Then,i call my beloved sister merangkap my private doctor and ask for advices."Kalo takde ubat camne ni?"My sister pon bagilah beberapa advices untuk dipraktikkan.Lastly,bangun esoknya.I'm ok!

Bangun pagi gosok gigi.siap2 sume.Message payen;"kite sarapan kat ukc je la eh?"Then,payen call;"ko sarapan dulu je la pai.aku baru bangun ni."What?!.Sabar jelah dengan mamat sorang ni.Tunggu punye tunggu.Sampai jugak.Maka bertolaklah kami ke MidValey Megamall.Dalam perjalanan naik bas ni,aku un text la beberapa kenalan dari seluruh malaysia sebab nak ajak keluar.Result,Asyraf and Zubair join.Black and UMar tak.Umar sebab ade hal lain dan black?"Acap bawak kamera tak?"Bile aku reply "tak"..Dengan bangganye dia text; "pheww..tak rugi kalo tak datang".Ape punye awan daaa~.

Sampai kat mid.terus lari pergi kaunter tiket wayang.Nak teman si Asyraf dan Fazreen tengok HP.Zubir kate die dtg tp tanak tengok.Punyelah panjang beratur.Ade tu makbapak siap bwk budak2 kecik tgk repunzel.oh my prada!(bak kate zubir)baiknya parents korang ni.kling2..trn kitorang sampai jugak akhirnye.But,all seats was full !!yg tinggal cume 3 line start dari depan.Owh!!pukul 3 pulak tuh.Takpelah,layan je.Tengok2 jam.Acap tak sampai lagi n masa ade lagi 2 ke 3 jam.so,bowling!!(da lame tak main)

Sampai2 jek aku terus tulis name.Baru nak bla die panggil.Suh main.aku perasan gak kat atas aku tuh ad banyak lagi nama.Bak kate payen; "rezeki namanya".Memang rezeki sebab kitorang main sekali dengan orang2 tournament yg datang bawak shoes sendiri..bola sendiri.Siap ade sarapan lagi atas meja diorang.Kruk2..perut da bunyi dan baru realize td aku sarapan sikit jek.hahaha.Alangkah 'indahnya' bila kita bermain sambil diperhatikan oleh orang yg own ball and shoes sendiri tuh.Nasib baik aku bernasib baik hari tu.markah above 110 je..Payen?ta nak la cakap..hahahaha.Sorry ye payen.Thanks jugak kat sorang pakcik ni yg sedekah kat kitorang sarapan2 yg berlebihan utk tournament tuh.Setelah main 2 game dan masuk yg ketiga.Acap pon sampai.So,bile aku n payen dah habis main third game.Kitorang tambah satu lagi game sbb nak main dgn acap.Btw,zubir tak sampai lagi sebab korang tau kan kelajuan ktm tu.(suruh zubir jln catwalk lagi cepat sampai agaknye).

ni result tuk last game
habis je main boling.kitorang solat dan carik tempat nak lunch.(zubir jumpe kitorang after solat).Cari punye carik then kitorang decide mkn kat McD je.(Tempat lain agak penuh dan mahal).Da oder dan ambil makanan.Baru perasan yang beratur memang tak ramai tapi tempat duduk full!!Punyelah lama berdiri kat tengah2 mcD da macam promoter McD da.Kalo korang tengok kitorang mengomel dari jauh,korang akan igt kitorang cakap..."Datang mcD.Datang McD.Mari beli kat McD."Malu siot!!Kalau ikut aku jadi makan kat tangga.Tapi last-last aku dapat gak duduk kat kerusi dan sumbat burger tu cepat2.(wayang start 15 minit lagi dan aku taknak lewat cam hari tu).Air dan mcShaker plak aku bungkus and seludup masuk hall.hahaha.Maaflah ye GSC.

Then,dengan excited masuk cepat2 n Alhamdulillah dapat masuk awal.Bukan je awal.Tapi terlebih awal.hahaha.iklan sampai 15 minit kot!!Sepanjang cerita takdelah yg nak di highlight cume nak bagitau acap terkejut masa scene nagini serbu Harry dgn Hermione.hahahaha.Sorry cap.aku perasan gak yang menjerit kali ni tak ramai macam mase hari kedua tayangan yg aku pergi tu.Maybe ramai yang tengok second time macam aku ni.Mase tengah syok2 tengok.Zubir text aku "aku kene balik ni.nak g serdang.ade hal dengan cousin"Mungkin dia da bosan kot tunggu sorang2 kat luar.Alahai rugi nyer.baru nk suh die blanje minum petang kat Secret Recipe.:P

After habis je kitorang solat asar berjemaah and pergi survey tie(payen yg nak carik).Acap pulak g saloon nak potong rambut.Kawan2 aku ni main saloon je skarang.Aku je suruh bangla potongkan.hehe.Pastu kitorang cakap babai kat acap sebab lepas isyak dia ade usrah.Aku ngan payen pon dok jalan2 dan plan nk dinner kat foodcourt.Malangnya perut kate "enough!!cukup-cukuplah tu.mane pergi diet ko pai??"hahaha.tak jadi nak makan.Pastu pergi solat maghrib berjemaah.secara berganti sebab dewan solat penuh.Alahai midvalley,Korang punye mall dah lah besar.Tapi dewan solat ko kecik kot!!Mase payen solat aku pergi beli susu nespray sebab susu aku dah habis.and yang best nyer orang tengok aku macam aku ni gangster mane datang nak beli susu utk anak.hahahaha.(kan ade kes orang curik susu utk anak.So,masyarakat da aware dengan benda ni.)

Pukul 9 aku ngan payen balik UIA setelah tunggu bas nak dekat one hour dah.Kitorang dinner kat UKC je.Sebab jejak je kaki kat uia ni perut aku cakap; "pai,ak lapar lah!!"..Lepas makan.Aku balik dan belek sikit buku pastu tidur dengan tenangnya.Pasni kalau nak keluar kenelah tunggu after cuti midsem.

p/s:keesokan paginya aku dah achooo!!! and shrtttt..shrtttt..(selsema)argh!!!:((

ni acap dengan payen

payen yang suka posing2 macam black

Labels: , ,