PERGILAH . .


“Apai,datang uma ak ek”
“ade mase t ak dtg la.”

 “apai, nanti uma ak ade kenduri.gn lupe dtg eh”
“insyaALLAH”

 Yelahkan..dah nak ‘fly’ la katekan.Berlambaklah kenduri doa selamat nak kene pergi(wlupun jmputan bru 2.hehehe)Tahniah la kat korang2 yg da berjaya mendapat tawaran ke oversea tu.wat medik ke.syariah muammalat ke.engineering ke.yang penting korang bahagia ek.untuk kami2 yang dok Malaysia ni..teruskan usaha..(sedih ni) (T_T)

 “Kenapalah ak tetiba ungkit bende ni ek?”

 Ak jawab:sebab ak tgh sedih memkirkn yg ak takpat fly cam org len.Dulu tyme dpt result SPM,aku lah org yg ckp. “sabo je lah.ade hikmahnye tu”. Sampai ade sorg kawan ak dok tye.kalo ad.bley gtau ak tak?aishh..cuak2..sekarang nidah kene batang idung sndiri..bru tahu,..hahaha.apai..apai..sabo je..ade hikmahnye tu..Ya ALLAH,apa lah hikmahnya?lame jugak aku dok tunggu.pikir.tnggu.lihat.mane hikmah yang ALLAH da tetapkn tuk ak ni.nak cerita pasal kos yang aku dapat..aku minat benda yg kira2..tp last2 dpt gak kos engine.nak kene blaja physic blik.adush!!ni baru je pas mid exam..markah physic?takyah cerita la.buat aib aku je.

 “da jumpe ape hikmahnya?”

 Masih belum kulihat hikmahnya.mungkin hikmah ni tak boleh lihat dalam jangka masa pendek kot.maybe bila ak da kahwen..da ad anak..bru perasan..Tapi,kita kene bersyukr ngan ape yg kita dapat.lecturer math ak slalu ckp(smbil2 blaja math).. “jangan putus asa,selagi kita bernafas kita masih ade peluang,”Lebih kurang camni la dia ckp.dan sekarang aku perasan..tempat aku blaja ni temukn aku ngan kawan2 baru.yg lahir dari tmpat yg berbeza.tggal di tempat yg berbeza.latar belakang yg berbeza.ade yg manja.ade yg m’jengkel’kn.hehehe.ad yg suke menyimpan.banya lagi ragam manusia.Alhamdulillah,kalau ALLAH tak letak aku kat uia ni.aku takkan jumpe org yang aku kenal sekarang.macam kat pedas la..masa aku darjah satu,tak terfikir pon yang aku akan jumpe org sebijak kucai.sekacak azim.sebaik umar.sesengal plum(^,^).se‘vogue’ zubir.se..ape2 lagi la....mgkin satu hari nanti baru aku perasan hikmahNYA..

 “ade kata –kata terakhir?”

 Kepada yang dah nak ‘fly’tu..manfaatkanlah sepenuhnya.ALLAH da bagi rezeki tu..syukurlah.aku nak korang tau yg mmg aku ni jelesJELESjelesJELES gila ngan korg nih.hahaha.Doakanlah supaya aku pon dapat gak peluang satu hari nanti.ameen...Kepada yang tak dpt fly.kita kene bersyukur ek dgn ape yg kita dapat.ade byk kelebihan yg kita tak perasan.eg;kita dpt raya kat uma.diorg tak boleh.jgn jeles ek dak mains.kita dapat mkn ketupat nenek.diorg dpt mkn ketupat akak2 senior je.hahaha.nnt kita jalan raye nek kete.diorg nek unta.(*,*)hehehe.byk kan kelebihannya??hahaha..raya nnt dtg uma aku.yg kat arab uh..nnt ak anta jet peribadi aku g jemput korg....

 T.A.M.A.T.

Labels: