JADI SISWA

Dengan Nama ALLAH yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang..

"Apai,Mane story baru??"
"apai, tak update blog ke??"

Sorilah ye kpd sume yg tggu story(wlupun pmbaca ak ni sorg 2 org je kott..)..Cewahh!!
21 mei 2010-aku menjejakkan kaki kat dlm CFSIIUM ataupun dikenali sebagai Centre For Foundation Study International Islamic University Malaysia..So,seminggu tu hidup ak full dgan kejutan dan kebosanan serta segala-gala ke...Minggu pertama kat situ-mestilah ade sesi taaruf atau orentasi or ape2 jela yg diorg gelarkan..Program tu berjalan dengan lancar dan aku dgn bangga ingin melihat siapakah gerangan yg mengatakan program orentasi mereka seronok...angkat tangan!!!...hahaha..dah agak,mesti takde punye..jgn mara ye abg committe...So,sekarang ni kongsilah beberapa peristiwa yang sangat penting berlaku sepanjang beberapa minggu pertama aku tinggal kat situ..

KES PERTAMA:
Balik je dari keluar makan tengah hari.aku dengan bangganya naik ke bilik aku..."assalamualaikum"sambil tolak pintu tu ak bglah salam..tp takde org jwb pon..bilik ak gelap..dan ad ramai budak duduk kat compartment aku(bhgian ak kt dlm bilik tuh.)bengang la jugak rase.ditambah lagi dengan semuanya ber'boxer' sahaja dan mengggunakan laptop kat meja aku..'kurang ajo nye budak'ak dengan berang marah kat dlm  hati'..Then,budak2 tu tye aku.."nak ape??".Amboi!!da la dok tmpat ak..pastu tye ak nak ape..cis!!aku tetiba terperasan yg katil ak tak bercadar.loker aku lain..suasana bilik aku pon suram jek.dannnn...roommate aku sorg pon takde kat situ.alamak.!!aku cepat2 kluar n tengok no bilik..hahaha..ak terlebih satu tingkat daa~..dengan malunya ak terus lari..after kes ni,ak sentiasa check no bilik sblom ak masuk bilik tu..

KES KEDUA:
Pada suatu petang yg melaparkan..aku terus berlari ke kafe E yg merupakan kafe kat hujung dunia untuk makan malam sorang2..hahaha.sebab mlm nnt nak mkn ngan kengkawan pulak.Eh,berape kali aku mkn sehari??Biarlah rahsia..sampai je kat cafe tuh,nak ambil lauk+nasi dan bila nak bayar baru aku perasan yg my dompet tetinggal..Argh!!!!aku terpaksa malumalu sikit dan biarkn makanan aku kat situ..aku berlari sekuat hati dalam keadaan kelaparan dan mengambil dompet aku dan terus patah balik...malu tak??

KES KETIGA:
Pagi2 bangun sembahyang..lepas tu tido balik.(memang tak baik utk kesihatan)jam 8.30(sbnarnye lewat lagi) ak bangun dan mandi.after mandi dlm 10 minit..aku tau lama.yelahkan,sekali sekala nak gak jadi wangi+ensem+kacak..bersyampoo..cuci muka..sabun sampai 2 3 jenis..protex ade..lifebuoy ade..shokobutso ade..hahaha.sampai je kat bilik aku..pintu kunci..aku ketuk pintu tp takde org jawab..mybe roommate aku da kluar kot..Ya ALLAH,takkan ak nak pki bju tido?hahaha..nak bertowel turun ke mahallah ofice..malu..tp apekan daya..tu je care nak dptkn kunci lebey..lalu,aku gerak ke bawah dengan seluar 3 suku adidas kelantan aku tuh terus mintak kunci..then,tersilap pulak bg no bilik..habis satu office tu igt ak penipu+pencuri..aiyoo,ak brunding jup and setellah masalah kunci nih..after ak masuk bilik jek.rupe2nye ade sorg roommate aku tgah tido..rase cam nak bunuh je an..huish..siap ko nnt..

ini jelah citer yg dpt dikongsi wat mase ni..next time bila ade masa dan peluang..ak letak lagi..pic takpat upload atas masalah teknnikal..sorisorisori..


Labels: ,