cfsiiium:part 1


Assalamualaikum…

Akhirnya dah sebulan aku dok kat cfsIIUM ni.Aku mmg tak tahan gak la dok kat sini ngan kawan2 yg bru..ade yg okey and cam bese mesti gak ad yg KO.So,sekarang ni sesi nak meluahkan kebengangan aku yang da lama aku simpan dalam hati.Sebelum aku masuk UIA ni aku da tnm sikit ‘azam’ nak try jaga hati kwn kat sini.kurangkan mulut lazer.tak nak ar ngutok,ejek n ape2 je lah kat kengkawan baru nih.Korang tau ape ak dpt??Aku kene kutuk.Aku kene lazer.

Kengkawan2 ‘pedas’..Sekarang aku paham ape yg korg rasa bila aku wat kat korg dulu.mmg sakit hati. :(( Sorry ye sume..Bila aku tulis ni mesti korg kate.”Apai ke ni??” Terutama Sakinah Tarmizi.hahaha.Kalau Tasya n Shida bace blog aku ni pon diorg akan kate benda yang sama.Betul tak?..Yelah,aku ngaku aku ego sikit,kuang ajo sikit,tak pndi jaga ati org sikit..hahaha.sume sikit.Bila da kene ni aku asyik kenyang and ta bley nak makan.So,kepada sume..aku da semakin kurus ni.hahaha.betulke?Mane tak nye.Tiap2 hari makan hati je..hahaha.

Aku dah post prob aku nih kat FB.Ramai sahabat yg ‘dikasihi’ dan ‘dirindui’ bagi pendapat.Smpi ad yg nak start argue.aiyoo…jangan gadow pasal aku.hahaha.yes..Apai still poyo mcm dulu.tapi skunk ni kurang sikit.Yelah,dunia skunk.kenelah kurang sume benda..Gula,garam,duit,shopping,subsidi, but harga barang je tak kurang.hahaha.Berbalik kepada point aku tadi.Majoriti suruh ak jadi diri sendiri.Tapi kalau ak jadi diri sendiri nanti ramai yg sakit hati.macam kat sekolah dulu..kan sahabat2 ku yg sgt disayangi??Sampai ade yg boikot bDay aku.Padahal bila bDay dia aku yg sebok wish awal2(menyesal betul)hahaha.

Hello budak laki F5-09 smkap,hari tu aku bawak laptop aku yg uzur gile tuh gi UIA.korg igt tak laptop tuh.Yang usia dia lebih tua dari adik bongsu aku.Yang korg pki men counter strike gilir2 time SPM.Yang korg pki wat tengok citer ‘Crow Zero’ time SPM smpi wat aku marah(sebab korg leka smpi taknak study)hahaha.Prihatin konon Apai nih.Da ingat??hurm.laptop tuh telah dihina oleh sahabat2 aku kat sini.Aku sedar yang laptop tuh da uzur and load sgt.tp still bleh pki an.Then,ble kwn2 ak yg baik hati nih nampak laptop ak ni.Diorg pon ckp. ‘besarnye laptop?’ ‘Beratnye lapop’ ‘zaman bila nih’..pastu aku nak transfer 2 lagu.dia pon kata ‘lamanya nak transfer 2 lagu’..Bengang tak? ‘Sukati aku punya laptoplah nak laju ke nak lambat ke.ko pehal sebok!!’ nak aje aku tengking dia.takpe.kawan punye pasal.Diam lebih baik.Pastu ade satu masa nih aku balik bilik and terperasan yg aku tak simpan laptop dlm loker.aku pon kata “omg,aku lupe letak dm loker.seb bek tak hilang.” Dengan selambanya dia ckp. “Ala..takde siapa nak curi.”.Kurang ajo betul.Sabar jela.

Part yg bestnye bila dia mengade-ngade nak pinjam laptop aku.aik?kata lembab la.kuno la.berat la.yg ko nak pinjam pehal.?tp takpe.kawan punye psl aku bg gak pinjam.Pastu dia suh aku tolong transferkn lagu tuk dia sbb dia nak blaja n tuh laptop ak.So,aku yg kene transferkn.padahal aku tgh blaja tuh.Buta gak eh.yg nih aku tak sabar.aku sound dgn cara elok.ak ckp “tanak.tanak.tanak.ak nak blaja” dgn gaya comel sikit.hahaha.last2 dia buat sndiri.

Byk sbnarnye nak share nih tp nnt2 la dulu.Aku pon takpat lagi connection wireless.Takpatlah nak update blog selalu.Hurm,bila aku buat post ni ak terfikir.Aku mengumpat ke?harapnya tak sebab aku tak gtau nama dia.Aku Cuma nak luahkn bengang aku ni pd yang bleh faham aku.(harapnya adelah).Kepada watak yg aku letak dlm citer ni.Sorry la kalau ade sentence yg memalukn korg.Termasuk pada org yg wat aku marah ni.Sorry byk2.ko mungkin taktau aku ad blog tp mungkin ko akan bace satu hari nnt.mgkin beberapa tahun lg.Masa tu tak tau lah ak igt lagi ke tak kat ko.hahahaha.pape pon.Ak da sabar bila ko wat aku.So,ko lak kene sabar bila bace post nih.

T.A.M.A.T.

Labels: