DILEMA

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG..


Sekarang ni aku memang dalam dilemma nak memilih yang mana..bak kata Saloma(ak rase):yang mana satu..idaman kalbu..yes,bukan kata tapi menyanyi..ak silap..hurm..ak baru jek dapat dua surat tawaran tuk ke matrik and satu lagi ke UIA..Alhamdulillah ALLAH bagi ak dua tawaran ni..Tapi,ak ade masalah sikitlah..aku tak tau nak masuk mane satu..UIA or matrik..Walaupun ayah aku seorang kaunselor.ak tak mintak pendapat ayah aku.adelah sebab2 tertentu..dari aku tingkatan 4 aku da tanam nak amek sains aktuari dan nak jadi seorang aktuari yg berjaya ! ! cewahh..terlebih suda..Kalau nak ikutkanlah..ak mestilah amek matrik sebab kat UIA ak dapat kos engineering..alahai..matrik..susahnyer..!!ak da tetapkan pulak dalam hati ni..then,tu yg hati tak terasa nak gerak ke matrik..tapi kalau ak amek UIA pulak..terpaksalah ak tinggalkan impian ak nak amek sains aktuari.Ya ALLAH,aku mohon petunjukMu..Soal kawan memang ak jadikan sebab.aku pilih tempat yang ramai kawan.walaupun dah kene sound ngan senior yg cakap: “jangan ikut kawan.ni mase depan bro!!” and aku pasti memang btol ape yg diorang cakap.Jadi,ak tetap pertimbangkan kawan sebangai sebab(memang keras kepala aku ni)..Tapi malangnya,kawan ak sama banyak yg dok matrik ngan UIA..adush..mane nak pilih ni ?? 

Lastly aku da buat keputusan berdasarkan keinginan yg cuba di wujudkan dan nasihat dari kawan-kawan and keluarga and senior2 . .Thanks to you all guys..Sekarang ni ak dalam proses tuk menjadi dan meminati bidang engineering.insyaALLAH ak akan daftarkan diri kat Pusat Asasi UIA kat PJ(21 mei ni)..dan maybe ade dua kawan ak yg turut sama(Haziq and Atoy).Bila nak masuk UIA ni aku kene la amek test dulu..nak tentukan kos ak brape tahun.1 or 1 stengah or 2 tahun.kene la study sikit BI and Arab balek..hahaha.terasa balik dunia belajar.hurm.bulan madu memang da nak habis.Bulan nak menghadap internet.Ber’blog’.facebooking.shopping.da nak habis rupanya.Semoga hidup aku kat U nanti ok and tak banyak masalah.ameenn..

 Doa itu sangat penting dalam waktu sebegini kerana tiada yang Maha Mengetahui melainkan ALLAH S.W.T..

Labels: