PeNaT biLa DewaSa

Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang..


Baru-baru ni pergi ke Karnival Jom Masuk U..kat Stadium tertutup nilai..dapatlah bersembang sikit-sikit dgn akak2 and abg2 yg jage booth kat situ..bila borak2..ade macam2 benda menghantui diri..tentang kepayahan nak berjaya kat U..tentang perbelanjaan bagi yang tak ditaja..dan..kehidupan kita tanpa bantuan orang lain(mom and dad)..


Rasa cam penat lak jadi orang dewasa ni..nak kena pikir pasal

duit(poket mesti penuh sentiasa)..

kerja(duduk dalam office jek)..

gaji(10 angka).

.keluarga(hidup bahagia dengan 4 orang anak-2 lelaki,2 perempuan)..

adush..Tak salah kalau aku nak pikir dengan lebih jauhkan..i mean..pasal ‘keluarga tu’..hurm..bleh sakit otak kalau nak pikir pasal kehidupan kita 10 tahun akan datang or 20 tahun akan datang..Boleh jadi kita kerja sebagai pengutip sampah..boleh jadi kita kerja kat office besar..dan boleh jadi kita kerja sebagai perompak professional..


Berbalik kepada karnival tu..aku dah tak tau nak amek bidang ape..medik? taknak sebab aku kesian bila nak toreh perut orang..Fizik? taknak sebab aku tak minat..Kimia? taknak..nanti aku kena letupan bahan kimia..abis muka kena acid..da tak encem..Aku rasa jadi cikgu ok kot…tapi aku tak suka sangat layan dak2 kecik ni..sure tertekan..Rasa cam nak jadi pelajar je seumur hidup..tapi kenalah cari sekolah yang no rules yang pelik2..takyah pakai uniform..takyah pakai kasut..bleh keluar malam2 sesuka hati..tanpa ada gangguan dari jaga(terutama jaga basikal kat sekolah aku tu)..ade ker sekolah camtu??Ade..SMKAP-Sek Men Keb Apai Punya..

Labels: