LIFE IS VERY DIFFICULT

Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang

Hari ni hari yang paling menyusahkan dan membosankan dan menakutkan dan meloyakan..dan banyak lagi..adoi..terseksa tol aku jalani hidup hari ini..pagi2 bangon tido jek..tgn da sakit..susah nak gerak..pastu tyme sembahyang punyelah terseksa sbb ssh nak angkat tangan tu..bila pagi..nak wat krja rumah pon susah..nak angkat bakul..nak sidai baju..hurm..kul 10.00..cekgu kereta yang bernama CINA pon call and kate ade klas..alamak..terseksa lagi..sepanjang kelas tu asyik kena marah jek..wat spoil sikit da kena mara cam aku rosakkan kereta dia..penatlah.kenapelah aku nak kena belajar pakai kereta manual tp nnt aku nak beli kereta auto jek..yang bengang tu..kat selekoh..dia marah2 sampai aku panik lantas mematikan enjin kereta kancil tu..dia punya marah..YA ALLAH..rase cam nak letup jek kereta tu..yang aku pelik tu..ak ad gak tanye kengkawan yg len..tp diorang kate ok jek CINA tu..apsal lak ngan aku cam a*b*c*d*e*f..Lastly,habislah sejam yang cam neraka (walaupun neraka lagi teruk) Sampai je kat rumah..ak yang belum lagi sarapan ni..cuba untuk menjamah beberapa makanan..tapi loya lak rase..sakit hati bercampur marah tak hilang lagi..

Petang lak..my beloved mother mintak tolong cuci bilik air yang aku sorg je pakai..my parent pakai bilik air kat bilik diorang..so,ak tangguh la kejap sebab tgh men game ngan adek aku..Beberapa minit kemudian.. "shhshshhshs" ak dgar bunyi orang basuh bilik air..(wlupun bunyi dia susah untuk ditulis..)YA ALLAH..Derhakanya aku..Ibu aku cuci bilik air yang dia tak pernah pakai..bilik air yang aku sorang je pakai..Berdosalah aku yang pemalas ni..bukan tak nak cuci..tapi nanti..Aku dah mula serba salah..Ya ALLAH..Ampunkan dosa hambamu ini..Walaubagaimanapun, thanks bebanyak kat my mom sebab tolong cleankan my toilet..susah nak dapat mak macam ni..kalau mak korang camni..hargailah dia sementara masih ade peluang..

Malam..aku makan sepinggan jek tanpa tambah ape2..kenape? sebab aku dah dok terpikir camnelah aku nak bawak kereta esok..mesti kena marah lagi..adoi..takpe..nnt kalau sempat..aku cerita ape yang jadi time aku tgh blaja kereta..korang yang bace post ni..tolong doakan aku supaya lebih mudah belajar kereta..bak kate ustaz Aimi..:Tak kena bayar pon kalau kita doakan orang lain..

Labels: