Bila Marah Menguasai,hilanglah diri

Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang..

Hurmm..Bila marah menguasai,hilanglah diri..cam gempak lak tajuk tuh..hehehe..Sebenarnya tengah duduk2 menatap dinner tadi..saya teringat plak tyme saye mengamok tyme sekolah duru..baran jugak diri ni..Walaupun selalu gelak tapi bila da mengamok..hilanglah diri yang slalu tergelak tu..kawan baik pon kita panggil anjing..jahatkan mulut ni..

Fakta kes pertama : kat kem bahasa (KTPUS)
Masa tu adelah sikit konflik antara laki and dak pempuan..First kalau tak silap,dak laki jalan kat depan asrama pempuan..pastu gadoh pasal kat sungai..kes rebut kawasan kot..Biasalah..dak laki and dak pempuan..nakal2 lagi tyme uh..Kacau sana kacau sini..sampai satu tahap tu..kitorangnyer ketua badar pempuan dah hilang sabar..Dia marahlah prefect and badar laki sebab tak jage perangai dak laki yang len..saye yang memang tgh panas tyme tu..ape lagi bila tengok ketua saye
(ketua umum) dimarahi..saya pon memarahi balik ketua badar perempuan tu a.k.a. best patner saya dalam bahas..sian dia..mase tu suara dia da kembali slow selepas suara saya naik setinggi-tingginya..lepas suara dia jadi slow..saya rase bersalah..Dengan ade lagi dak pempuan yang dok tepi dia tyme uh terkejut tgk saya menjerit tyme tu..sian kat diorang..Sebenarnya semua salah..takde yang tak salah..dak laki nakal..dak pempuan pon nakal..tapi saya lagi nakal..hehehe..ikut sangat setan dalam badan ni..

Fakta Kes Kedua : Tyme nak pergi majlis Penyampaian hadiah
JPNS
Pagi tuh kitorang rancang nak terus pakai baju bahas kaler pink...hensem sikit bile nak gi sekolah..tapi ade yang taknak pakai..ade yang nak pakai..so,we all decide bhw kitorang pakai jek baju pink tu terus atas desakan san pilihan seorang kawan nih..Tapi alangkah menyirap darah sampai ke otak apabila kitorang turun je dari hostel tengok dak tu pakai baju sekolah sambil memegang baju pink..Tadi xcited sangat nak pakai baju pink..ni dia pakai baju sekolah la pulak..kami yang berbaju pink ni da menjadi tumpuan..Ape lagi...saya dengan bangganya bertanya : oi!! tadi kate nak pakai pink..ni ape kes??****** tol lah..!!YA ALLAH..hampir satu asrama dengar kot..tapi after tu elok balik..bese r..kawan baik..takkan gadoh sampai mati kot semata-mata pasal baju pink..

Dia ade bnyak lagi fakta kes..Tapi takyah la saye dok citer lagi...kang takde owg nak kawan ngan saya sebab kebaranan tu..Anyway..Saya nak mintak maaf bebanyak kat sesaper yang pernah tersinggung apabila dimarahi oleh saya..biasalah..mulut saya ni nakal sikit..Kita ni manusia..sentiasa melakkan kesilapan..dan apabila kita telah tersedar dari kesilapan tersebut..beristighfarlah..dan bertaubatlah kita..


mase amek hadiah bahas



kat KTPUS

Labels: , ,