Cerita Sarang Semut

MOHD QUSYAIRI : The Most Clever Student in School

Semasa sesak kepala otak ni menghadapi SPM...Kami satu bilik dah mula tension sebab ilmu dah susah nak masuk..Pastu..Si Semut dan keluarganya dah mula cari makanan atas meja belajar kami..mane tak angin satu badan..Ade yang bila dah bengang sangat tu..Aku lenyek je satu keluarga...kasi puas hati ni..Nasiblah si Semut sekeluarga..

Once upon a time,my prep roommate menjerit and panggil kitorang semua..."weyh!!aku dah jumpa sarang semut tu!!"dengan penuh excited..Mohd Qusyairi Amiruddin memanggil kami..dengan senyuman puas seperti dapat menyelesaikan masalah besar..Rakan-rakan saya pon terus berlari kearahnya.."tu ha!!"Qusyairi memberi arahan sambil menunjuk kearah dinding..Puas Syawal mencari-cari..setelah satu minit(lebih kurang la..aku tak set masa pon..)Syawal tiba-tiba menjerit dan menggelabah..30 saat dia menggelabah sampai penat..then,"MASHA-ALLAH Qucai!!"Syawal menjerit separa gelak..separa gelabah.."Apai!!jom tengok..Qucai dah siap tulis nama dah kat sarang tu!!"Syawal mengajak penuh excited..Saya meletakkan pen diatas buku kreko yang sedang dibaca lalu berlari-lari anak ke arah Syawal.."mana??"Saya bertanya...Puas saya mencari..atas..bawah..kiri..kanan..tapi tak jumpa..Saya mu;la pelik..Syawal mula gelabah..dia suruh saya tengok kat bahagian meja..(kat dinding tu ada satu meja jepun kecil..)Betul-betul atas meja tu terletak sebuah bekas kuih raya yang dibeli dan dilabel kuih SARANG SEMUT..siap ada alamat untuk tempahan..gambar pembuat kuih dan nombor telefon..Qucai cakap gambar tu gambar QUEEN dia..Entahlah..penat melayan karenah kawan yang sorang ni..Tapi sekarang dia sudah berada di DARUL QURAN..semoga dia berjaya dengan beberapa orang rakan yang lain..

Inilah lawak sarang semut Qucai yang diceritakan dalam post sebelum ni...Minta maaf sebab saya tak dapat gambarkan dengan teliti situasi time tu..gambar bekas tu pon dah hilang entah kemana..kalau saya dapat cari..INSYA-ALLAH..saya akan upload..

Labels: ,