2 MaNa iSLaM DaN mELaYu??

ASSALAMUALAIKUM....
AriTu aKu BukaK ar fREnsTer..TeNgoK2 daPAt McG daRi kEnGkawaN..saLAh saTu daRi MsG tu aKu da coPy..aDe kaT bawaH niE sebaGai TataPan uMuM baGi sesaPer yAng taK daPat McG caMni..SeJAuH maNA KeBeNaraNnya??tu AkU taK taU sanGAt..cUme aDe la gaK deNgaR pasAl sTory CAmnI.TaKpE..KiTa aMik suMe Ni seBAgaI saTu pEnYunTiK sEmaNGat UnTuk banGunKAn ISLAM daN MELAYU...taK aKan MeLayu HiLanG di DUNIA ! ! !

Firman ALLAH (maksudnya): Dan apabila Kami menghendaki untuk menghancurkan sesuatu kampung dan negeri, Kami jadikan orang-orang yang senang dan mewah di negeri itu dengan perintah Kami, tiba-tiba mereka melakukan kejahatan, maksiat. Maka benarlah ke atas Allah firman-Nya, maka Kami membinasakan mereka sehancur-hancurnya. (Al-Israk: 16)

Mufti Perak, Datuk Harussani Zakaria bangkit dalam isu ini dengan membuat kenyataan akhbar bahwa umat Islam wajib isytihar perang terhadap pertubuhan IFC itu dan minta 50 ahli politik Islam yang menurunkan signature sebagai menyokong penubuhan IFC itu bertaubat kepada ALLAH S.W.T. kerana dibimbangi aqidah mereka sudah terbatal . Datuk Harussani juga minta kepada semua penceramah, semua ustaz-ustaz yang mengajar kuliah-kuliah dan semua khatib-khatib, supaya jangan lupa cakap benda ni dalam kuliah-kuliah dan di atas mimbar-mimbar Jumaat bahwa pertubuhan IFC ini adalah musuh Islam di Malaysia.
Korang suMe taU taK aPe yaNg dioRanG minTAk kaT PM?...

DiOraNg send memorandum kepada PM minta 15 perkara berhubung dengan Islam supaya dimasukkan dalam perlembagaan Malaysia. Antaranya:

1....Setiap anak yang baru dilahirkan di Malaysia jangan dikaitkan dengan mana-mana agama sehinggalah anak itu berusia 18 tahun -ApA cerita ni? Maknanya, anak-anak kita langsung tidak boleh dididikkan dengan cara Islam. Kita tak boleh bubuh nama Islam kat anak- anak. Sampai umur 18 tahun, baru boleh duduk bincang di mahkamah, tanya kat anak kita, "EnGko nak ikut Agama apa?"...Kalau dia kata nak jadi hindu, maka jadi hindulah dia. Kita tak boleh nak buat apa sebab dah digazetkan dalam Perlembagaan Negara.

2....Di dalam dokumen pengenalan mykad dan passport dihapuskan kolum identiti agama - maknanya, perkataan "Islam" yang ada kat mykad kita itu, DiOraNG minta di"tiada"kan .

3....Mana-mana orang bukan Islam kalau nak kahwin dengan orang Islam, dia tidak perlu masuk Islam.

4....Mana-mana orang Islam yang nak kahwin dengan orang bukan Islam, mestilah dia tukar agama kepada bukan Islam.

5....Sebagaimana kerajaan Malaysia menyalurkan dana kepada masjid-masjid, begitu juga kerajaan Malaysia mesti menyalurkan dana kepada semua rumah ibadat orang bukan Islam .

6....Peraturan sekolah yang mengizinkan anak orang Islam menutup aurat hendaklah dimansuhkan, kerana ia menghina agama bukan Islam.

7....Hapuskan mahkamah syariah kerana ia juga menghina agama-agama lain -mahkamah syariah kalau takDe, habiS la kita SuMe. Walaupun la ni bukannya perfect, tapi itulah satu-satunya mahkamah yang defence agama kita. Kalau mahkamah syariah disingkirkan, masalah faraid pusaka, masalah nikah kahwin, cerai talak semua tu CamNe?... Kalau takdE mahkamah syariah, maknanya, perkahwinan tidak akan berjalan di atas akad nikah, sebaliknya, perkahwinan akan dibuat secara berdaftar.

8....Mana-mana orang bukan Islam yang masuk Islam, semua hartanya dikembalikan kepada waris yang tidak beragama Islam.(misKin oRanG iSLam kaLau caMni)

9....Mana-mana pasangan yang bukan Islam, apabila masuk Islam, maka hak penjagaan anak tidak boleh diberikan kepada mereka.

10...Sebagaimana program-program di radio dan tv yang menerangkan tentang ajaran Islam dalam bahasa ibunda masing-masing, begitu juga ajaran-ajaran lain daripada Islam juga perlu diberi ruang.

11...Sepertimana Quran, hendaklah kerajaan Malaysia turut mencetak bible dalam bahasa Melayu untuk diedarkan di seluruh negara.

12...Apa istimewanya Islam sehingga ditabalkan sebagai agama rasmi di Malaysia? .

Lagi 3 AkU tak ingat, KoRanG boleh refer dalam majalah Millenium Muslim. Ini dia, Islam diludah depan mata kita sendiri, so mana sensitiviti kita terhadap agama kita sendiri???

Datuk Harussani tegur PM dan 50 ahli politik Islam yang sokong pertubuhan tersebut supaya dibatalkan pertubuhan itu. Tau 50 orang Islam tu kata apa?...DyoRAnG kata kat Mufti Perak, "Ni lah kalau dah terlalu tua jadi mufti, tak open minded langsung!".Datuk Harussani balas dalam majalah "Millenium Muslim", katanya, "Di atas sikap open-minded rakyat Malaysia yang terlampau lebih, maka inilah hadiahnya!"Ini dia kata-kata seorang ulama di Malaysia. Yang lainnya sunyi sepi termasuklah akhbar-akhbar, macam ada benda dalam mulut tu?sampai tak boleh nak buka!??MeLayu SakaRAng tErLaLu bErtoLeraNsi DengaN banGsa LaiN..


:: Sila follow dan like kalau tak nanti kene sembelit - Gurau jek :) ::

2 Response to MaNa iSLaM DaN mELaYu??

9 June 2009 at 17:02

lempang je muke diorang tuu..
kan senang..
tak pon election pasni..
boikot arr diorang..
ko kan da cukup umo nak vote time tu..

20 July 2009 at 12:12

SubhanallaH!

Same2 lah kite Bantu UP kan balik Islam nih!!!

 

Copyright © 2009 Krikk Krikk All rights reserved.
Converted To Blogger Template by Blogspot Templates Theme By- WooThemes