meLancOnG Ke KelanTan ! ! !

owh....inDahnye hidup ini!!!waH enjoy bangat gi kelantan 19 november aritu...whoA!!!!
pengaLaman baru yang aku dapat bersama kengkawan satu sekolah...kitoRang nyer Lawatan nie ditaja Penoh olEh jabatan Pelajaran N9 kot...Thanks a lot to theY aLL..yaNg FOLLow kitorang adalah tak lain dan tak bukaN!!????
ouR HeadMaster...Datin AnD Her BiBi..
OuR veRY-VerY-VerY spoting teacHer...En. RosLan AnD Pn. SuFAezah...
AdelAh Owg Luar joiN skali..Sowg CekGu leLaki yang akU da LuPe naMenyer anD PeNunjUk aRah daRi sMT ERT..MR BaLA @ Mr KLark..atau naMe panjangnyer..Mr. KelakaR..Memang suke buat LawaK yanG koRang TakKan terinGin Nak gElaK..He..He..He..do You Understand??
BanyaK penGalamAn YanG aku dApaT...
Firstly...Jd keLawar dalam Bas..kelawar nie sume kengkawan aku la...kitorang bertolak malam..cam biaselah perangai diorang memekak sampai kul 3.00 pagi..barulah nak tido..nasib baik aku aDe Earphone yang disumbat hingga menghampiri ear drum...so,aku tiDo jer caM bese..Yang terseksa nyer dak2 lain yang nak tido..sian kat diorang..

secondLy...Lunch Hari khamis(20 nov)sekolah bayarkan...apalaGi..aku,zUbIr,anyu,TaQi AnD SyawaL starT oUr new OperatIon...Mintak Banyak2 makanan..memanglah sedap sangat tapi bila nak kira tu aku rasa makanan yang aku makan cam nak terkeluar aje..CikGu suh oranG tu Kira banyak KAli sebab tak percaya hargaNya..UrGh! ! !menggelabah kitorang tyme nie...
taPi zuBir sorang jer yang Relaks...Lastly...sekolah tak nak bayar lagi dah..kalau diorang bayar pon...syaratnye,diorang yang tetapkan makanan..kitorang makan aje..ha..ha..ha..yG ditunggu-tunggu ialah saat di makan dalam or disindir kengkawan yang lain..dapatlah name team budak kuat makan..aku pon ngaku gak lah...terima segalanya...


MalAm je...Kitorang pulang dengan ber juta0juta plastik ditangan..dan...!!!??sesi mencuba pon tiba...mereka2 nie pon meragakan pakaian yang dibeli termasuklah baju kelawar mama-mama mereka..nasib baik takde budak yang trY kain BatiK...Yang MacHo2 pon Join gak..Tu yang best Tu...seblOm tiDo..kitorang kluar makan KFC...cam bese..mule2 kitorang tak nak sebab duit da abih...tapi dengan penoh strategiknya..kami memilih bucket sambil kongsi duit 6 orang..MakanLah kamI dengan kenyangnya..anggota KAMI ialah aku,zUBIR,asri,anyu,safwan anD syawaL...Taqi makan nGan Qucai..seblom balik kitorang dapat liHat something...he..he..he..berdosa betuL..

Pagi jumaat(21 nov)kitorang pergi berjalan-jalan laGi...diorang ade pasar paGi tu..Yang bagusNya..kitorang x dengar selain bunyi Al-QURAN kat pasar tu..bila pergi warung jer..sume org pakai kopiah yang ade sulam sket tu..hargenya 35 kalau dah ditawar lah..majoriTi pakai..aku lupa Nak bawa kamera tapi zubir dapat lah amik gambar tue...nnt aku mntak kat dye...Destinasi terakhir kitorang ialah Rantau panjang yang memang sangat perlu untuk kami pergi...malang bagi orang yang takde bank dan sudah kehabisan wang...macam aku and beberapa orang gang...duiT kami dah dihabiskan pada hari sabtu kat pasar CTK...oWh! ! ! sedih betul!!!apakan Daya kau hanya mampu melihat dan menawar tapi tak mampu membeli...kitorang masuk kedai dan tawar dengan harga yang paling murah...lepas dah puas dengan harga tue..kitorang pon bla lah..sian acik yang terseksa menawar dengan harga yang murah..bersungguh-sungguh dia tawar tapi kitorang bukan nak beli pon sebab poket dah kosong...yang paling best bLe name teaM kitorang berjaya dibuat..TTD atau Team Takde DUit...ha..ha..ha..

Malam nak balik..kitorang singgah makan kat ganu...pilih lah satu kedai ni..zubir call dak pempuan tye camne harga kat ctu..dak pempuan pon cakap ok dan bleh tahan..kitorang pon serbulah..ble duduk je KAmI diberi katalog dan OHHHHHH...alangkah terkejutnya aku apabila melihat makanan paling murah RM5 dan minuman paling murah RM2..pikir punye pikir..lazly kitorang yang dah takde duit ni tipu and kate better kitorang pergi sembahyang dulu...wah...dengan muke tak malunya kitorang pon bla dan makan kat gerai yang bese-bese jerk..tapi kenyang lah jugak..
anywaY..pengalaman ni kitorang tak boleh nak bayar or beli dengan duit..tapi kita kena melaluinya..memang indah..laGi2 ble bezt fren aku yang sorang nie follow..tak tau lah kan ble dapat jalan2 ngan dye nie..Urm..tapi aku gembira sebab ALLAH kurniakan aku kawan yang baik-baik dan memahami belaka...ade tyme aku takde duit..tyme aku makan banyak..ha..ha..ha..AlhamduliLLAh..Aku bersyukur yang teramat kPD ALLAH..

Labels: